Rólunk

A Koncessziós Társaság, az AKA Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. feladata finanszírozni, megépíttetni, működtetni, fenntartani a Budapestet a röszkei határral összekötő 156,5 km hosszú M5-ös autópályát a 17+400 és 173+895 kilométerszelvények között. 1998 és 2006 között három fejlesztési ütemet követően elkészült az autópálya teljes szakasza.

A 2×2 forgalmi sávos, aszfalt burkolatú, leállósávval ellátott autópályán 15 forgalmi csomópont található, 111 db kezelt műtárgy szolgálja a biztonságos közlekedést. Az utazók rendelkezésére áll 18 pihenőhely számos pihenőhelyi szolgáltatással.

Történelem


A Koncessziós Szerződés aláírása

1994 MÁJUS


Az AKA Alföld Koncessziós Autópálya Zrt. megalakulása

1994 JÚLIUS


Az Útdíjszedés megkezdése

1997 JANUÁR


Az I. fázis építésének befejezése

1998 MÁJUS


Az ÁLLAMI AUTÓPÁLYA KEZELŐ RT. MEGVÁSÁROLJA A 39,48 %-OS RÉSZVÉNYCSOMAGOT

A rendelkezésre állási díj rendszerének bevezetése

A II. fázis építési szerződésének aláírása

2004 MÁRCIUS


A II-s fázis átadása

2005 DECEMBER


A III-s fázis átadása

2006 MÁRCIUS


A lajosmizsei tengelysúlymérő állomás átadása

2007 FEBRUÁR


Az ÁAK Zrt. eladja részvényeit az M5 Holding GmbH-nak

2008 MÁRCIUS


Az AKA egyedüli részvénytulajdonosa: M5 Holding GmbH (Strabag SE leányvállalata)

2008 JÚNIUS

Szerződéses rendszer

 

Szerződéses rendszer

Accessibility